آموزشی

چگونه استفاده از فناوری را برای کودکان محدود کنیم؟

هنگامی که کودک مشتاق یادگیری همه چیز است، دور نگه داشتن وسایل الکترونیکی دشوار خواهد بود. یک نظرسنجی توسط موسسه اریکسون نشان داد که 85 درصد از والدین به فرزندان زیر 6 سال اجازه می‌دهند از فناوری در خانه استفاده کنند و 86 درصد از والدین مورد بررسی گفتند که مزایای استفاده از فناوری فرزندان خردسال خود از جمله سواد، آمادگی مدرسه و موفقیت در مدرسه را یافته‌اند. در حالی که برنامه‌ها و ابزارهای بیشتری نسبت به قبل وجود دارد که به صراحت برای کودکان نوپا طراحی شده‌اند، شما همچنان می‌خواهید فناوری را برش کوچکی از یادگیری و فعالیت‌های بزرگ‌تر آن‌ها بسازید. مراحل دندان درآوردن کودک را اینجا بخوانید.

زمان اتصال فناوری

در این سن، کودکان در حال یادگیری رفتارهای اجتماعی هستند: به اشتراک گذاشتن، کمک کردن، اهدا کردن و بهره بردن از دیگران. این سنی است که بچه ها دادن و گرفتن را یاد می گیرند. وقتی با آنها بازی می کنید، به نوبت بازی می کنید و یک بازی یا کتاب دیجیتال یا ویدیو را با هم کاوش می کنید، فناوری می تواند به این مرحله رشد کمک کند. اکنون (و صادقانه بگویم، در هر سن دیگری)، کودکان توجه بی‌نظیر شما را می‌خواهند حتی زمانی که به نظر می‌رسد تمرکز آنها بیشتر روی صفحه نمایش است. دندان نیش در کودکان نکات جالبی دارد.

انتخاب بازی ها و برنامه ها

می‌خواهید این کار را برای بچه‌هایتان در هر گروه سنی انجام دهید، اما در اسرع وقت، عادت کنید رتبه‌بندی سنی محتوای دیجیتال را بررسی کنید. استفان بالکام، بنیانگذار و C.E.O. مؤسسه ایمنی آنلاین خانواده، یک سازمان غیرانتفاعی که نماینده اعضایی مانند آمازون و ورایزون با هدف ایمن‌تر کردن دنیای آنلاین برای کودکان و خانواده‌ها است، توصیه می‌کند رتبه‌بندی‌های ائتلاف بین‌المللی رتبه‌بندی سنی (IARC) را در مقابل رتبه‌بندی‌های فروشگاه اپلیکیشن بررسی کنید. گوگل، مایکروسافت، نینتندو و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری از رتبه‌بندی IARC هنگام تولید محتوای کاربر استفاده می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها به سیستم‌های رتبه‌بندی سنی ملی مرتبط هستند.

زمان ها و فضاهای بدون فناوری را تنظیم کنید

قوانینی را برای زمانی که خانواده نباید در دستگاه خود باشند، مانند دو ساعت قبل از خواب و در زمان صرف غذا، وضع کنید. به طور مشابه، مناطق بدون صفحه نمایش را در خانه خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، وسایل همراه، رایانه و تلویزیون در اتاق غذاخوری یا اتاق خواب مجاز نیستند. قوانین شرکتی مانند این – که همه اعضای خانواده از آنها پیروی می کنند – مطمئن شوید که همه از معافیت های فنی و وقت خانواده برخوردار هستند.

کودکان خردسال (6-12 سال)

کودکان در سطح سنی مدرسه به احتمال زیاد به طور روزانه از فناوری استفاده می کنند. از آنجایی که آنها همچنان به دنبال راهنمایی شما هستند، این زمان بسیار مهمی برای ایجاد و تقویت استفاده مناسب از فناوری و مزایایی است که خانواده شما می تواند از آن کسب کند.

راه اندازی حساب های فرزند

کودکان در این محدوده سنی ممکن است نیاز به استفاده از رایانه برای انجام تکالیف داشته باشند. کنترل‌های والدین داخلی در ویندوز (به نام خانواده مایکروسافت) و macOS (به نام کنترل‌های والدین در تنظیمات برگزیده سیستم) می‌توانند به شما در تعیین محدودیت‌های زمانی و همچنین محدود کردن برنامه‌ها و استفاده از وب کمک کنند.

هر چقدر هم که سعی کنید آنها را آموزش دهید، حوادثی پیش می آید: لپ تاپ افتادن روی زمین، ریختن شیر روی صفحه کلید، شکسته شدن صفحه نمایش های مرموز “من این کار را نکردم!” علل بهترین محافظت این است که دستگاه های خاصی را به طور خاص برای استفاده کودکان تعیین کنید (شاید دستگاه های قدیمی شما). اگر یک رایانه یا تبلت حیاتی دارید که برای کار از آن استفاده می کنید، فرزندانتان را از آن دور نگه دارید.

خلاقیت را تشویق کنید

فناوری چیزهای زیادی برای ارائه به کودکان دارد، اما برنامه‌هایی که برای نمایش فرزندان خود انتخاب می‌کنید، تفاوت ایجاد می‌کنند. اگر فرزند شما قلع و قمع است و دوست دارد چیزهایی بسازد، می توانید امتحان کنید:

Osmo، که اشیاء دنیای واقعی را با اشیاء دیجیتال در iPad ادغام می کند تا تجربه یادگیری لمسی تری داشته باشد.

Scratch که توسط M.I.T ساخته شده است، تفکر منطقی را از طریق ایجاد داستان، انیمیشن و بازی به کودکان آموزش می دهد.

Toontastic خلاقیت را برای فیلمساز یا نویسنده آینده شما افزایش می دهد.

بازی‌های ویدیویی فعال خانوادگی را برای Wii، Playstation یا Xbox امتحان کنید، مانند Wipeout: Create & Crash.

بهترین شیوه های حفظ حریم خصوصی و امنیت

گفتگوی ایمنی را زودتر شروع کنید و اغلب در مورد آن صحبت کنید. به بچه‌ها یادآوری کنید که آنچه آنلاین می‌شود آنلاین می‌ماند و آنها هرگز نباید اطلاعات شخصی یا حساس را به اشتراک بگذارند. آقای بالکام می گوید: «ممکن است برای والدین متخصص شدن در هر برنامه جدیدی که محبوب می شود واقع بینانه نباشد، اما با برقراری یک گفتگوی باز با فرزندشان از همان ابتدا، می توانند به او کمک کنند که ایمن بماند. کودکانی که مورد استفاده قرار می گیرند. صحبت کردن در مورد کارهایی که آنلاین انجام می دهند، به احتمال زیاد به کسی می گویند که آیا از اتفاقی که در زندگی دیجیتالی آنها رخ می دهد نگران یا ناراحت هستند.”

مراقب زورگویی سایبری باشید

قلدری – چه آنلاین و چه آفلاین – پس از ورود به مدرسه به یک مشکل بالقوه برای کودکان تبدیل می شود. لیزا دامور، نویسنده کتاب «بازشده: هدایت دختران نوجوان از طریق هفت گذار به بزرگسالی» می‌گوید: «تحقیق در مورد این موضوع به طور کلی نشان می‌دهد که زندگی آنلاین بچه‌ها بازتاب زندگی آفلاین آنهاست. راهنمایی کلی او برای والدین که به فرزندانشان بدهند:

اگر شاهد قلدری، آنلاین یا در زندگی واقعی هستید، یک تماشاگر منفعل نباشید.

به بزرگسالان هشدار دهید

از طرف قربانی در مقابل قلدر بایستید.

تلفن خودشون؟

در این سن، بچه‌های شما ممکن است به دنبال گوشی خود باشند، زیرا به احتمال زیاد برخی از دوستانشان آن را دارند. طبق تحقیقات نیلسن، بیشترین سنی که بچه‌ها گوشی با برنامه خدماتی دریافت می‌کنند، 10 سالگی و پس از آن 8، و سپس 9 و 11 سالگی است (در رتبه سوم قرار دارند). اکثر والدین به فرزندان خود تلفن می دهند تا به دلایل ایمنی به راحتی با آنها تماس بگیرند یا موقعیت مکانی بچه ها را ردیابی کنند.

در اینجا باید سطح بلوغ فرزندتان را بررسی کنید و ارزش های خانواده خود را در نظر بگیرید. کارشناسان توصیه می کنند تا زمانی که ممکن است منتظر بمانید تا قرار گرفتن بچه ها در معرض قلدرهای آنلاین، شکارچیان کودکان، ارسال پیامک و حواس پرتی رسانه های اجتماعی به تعویق بیفتد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا