متفرقه

چه مهارت های کامپیوتری را باید یاد بگیریم؟

هنگامی که برای شغلی درخواست می دهید، مهم است که با برجسته کردن مهارت هایی که بلدید، به مدیران استخدام نشان دهید که چگونه واجد شرایط این نقش هستید. این کار را می توان در رزومه، کاور لتر و در طول مصاحبه شغلی انجام داد. بهترین آموزشگاه های ترکی استانبولی تهران لیست کاملی ست.

ابزار های ارتباطی

برای شرکت ها ارتباط و همکاری مستمر با یکدیگر مهم است. وجود یک سیستم کارآمد به تسهیل ارتباطات، افزایش بهره وری و به طور کلی کارآمدتر کردن شرکت کمک می کند. بنابراین، داشتن دانش از انواع ابزارهای ارتباطی کامپیوتری بسیار سودمند است. مهارت های ارتباطی کامپیوتری که می توانید در رزومه خود ذکر کنید عبارتند از: گوگل تگ منیجر را یاد بگیرید:

  • پیام رسانی فوری
  • کنفرانس ویدیویی
  • برنامه های مدیریت ایمیل

همانطور که رزومه خود را می نویسید، برای هر ابزار ارتباطی که شرکتی که برای آن درخواست می دهید، به آگهی استخدام مراجعه کنید. بر این اساس، مهارت های مرتبط خود را در رزومه خود و نحوه استفاده از آنها در تجربیات گذشته خود فهرست کنید.

مدیریت پایگاه داده

پایگاه داده مجموعه ای الکترونیکی از داده ها است که در رایانه قابل دسترسی است. پایگاه های داده اطلاعات مختلفی مانند حساب های حقوق و دستمزد را ذخیره می کنند. برای مدیریت موفقیت آمیز داده ها، به مهارت های مختلفی نیاز دارید، مانند:

  • صفحات گسترده
  • SQL
  • تجزیه و تحلیل داده ها

همانطور که رزومه و نامه پوششی خود را می نویسید، سطح مهارت مدیریت پایگاه داده خود را با جزئیات نحوه استفاده از آن و نحوه ساختار داده های خاص برجسته کنید. در حالی که بسیاری از متخصصان ممکن است مهارت های پایه پایگاه داده را بدانند، مهم است که برنامه خود را با اجازه دادن به مدیران استخدام از تخصص خاص شما در این زمینه متمایز کنید.

نرم افزار حسابداری

اگر در یک نقش حسابداری هستید، داشتن مهارت های کامپیوتری قوی مرتبط با این صنعت مهم است. این شامل درک نحوه عملکرد نرم افزارهای حسابداری مختلف است. به‌جای فهرست کردن مهارت‌های نرم‌افزار حسابداری‌تان، جزئیاتی که به‌طور خاص از آن‌ها استفاده کرده‌اید و نحوه استفاده از آن برای کمک به شما در کارتان برتر است.

سطح مهارت خود را توصیف کنید

کارفرمایان می خواهند سطح راحتی شما را برای هر مهارتی که در رزومه خود فهرست می کنید، بدانند. به عنوان مثال، اگر دانش خود را در مورد نرم افزار ارائه لیست کنید، کارفرمایان نمی دانند که آیا شما در این زمینه مبتدی هستید یا متخصص. همانطور که رزومه و نامه پوششی خود را می نویسید، تخصص خود را در مورد هر یک از مهارت های کامپیوتری خود به تفصیل شرح دهید.

به جای بیان صرف مهارت های خود، توضیح دقیقی در مورد نحوه استفاده از مهارت و اینکه چگونه به شما در تکمیل یک کار یا بهبود بهره وری کمک کرده است، ارائه دهید. این به کارفرمایان نشان می‌دهد که چقدر راحت از این مهارت‌ها استفاده می‌کنید و چقدر خوب درک می‌کنید که چگونه از این مهارت‌ها استفاده کنید.

چگونه مهارت های اولیه کامپیوتر را ارتقا دهیم

در اینجا چند راه برای بهبود مهارت های اولیه کامپیوتر شما وجود دارد:

  • به کلاس رفتن. یکی از راه‌های عالی برای بهبود مهارت‌های اولیه رایانه، شرکت در کلاس‌هایی در حوزه‌ای است که می‌خواهید پیشرفت کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید بازاریابی دیجیتال را بهتر درک کنید، یک کلاس آنلاین در این زمینه شرکت کنید.
  • درک نحوه کار کامپیوترها قبل از اینکه مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، مهم است که بدانید کامپیوترها به طور کلی چگونه کار می‌کنند. یادگیری اصول کامپیوتر می تواند دانش پایه ای را در اختیار شما قرار دهد. همچنین می توانید در این زمینه کلاس شرکت کنید.
  • تجربه عملی کسب کنید. برای بهبود مهارت های رایانه ای خود، مهم است که آنچه را که می دانید به کار ببرید. اگر برای شغلی مصاحبه می کنید که در آن باید از یک سیستم مدیریت ایمیل خاص استفاده کنید، از قبل برای یادگیری نحوه استفاده از آن وقت بگذارید.

مهارت های اولیه کامپیوتر در محل کار

اگر شغل شما مستلزم کار با رایانه است، مهم است که بتوانید از آنها به طور مؤثر استفاده کنید. در اینجا چند راه برای اطمینان از استفاده موثر از مهارت های کامپیوتری خود بدون توجه به صنعت شما آورده شده است:

  • صبور باش. همانطور که مهارت های خود را ارتقا می دهید و از آنها در محل کار استفاده می کنید، مهم است که صبور باشید. هر چه بیشتر تمرین کنید، بعداً مهارت بیشتری را نشان خواهید داد.
  • کمک بخواهید. اگر نیاز به استفاده از مهارت کامپیوتری دارید که در آن تجربه زیادی ندارید، از پرسیدن سوال نترسید. در نظر بگیرید که از یک همکار که تجربه بیشتری در مورد این مهارت دارد بخواهید تا در درک آن به شما کمک کند.
  • متمرکز بمان. اگر در حال یادگیری یک مهارت کامپیوتری جدید هستید، مهم است که در حین استفاده از آن متمرکز بمانید. هرچه تمرکز بیشتری داشته باشید، زمان و تجربه بیشتری با استفاده از این مهارت خاص به دست خواهید آورد. این به شما کمک می کند در کار خود بهره وری و کارآمدی بیشتری داشته باشید.

مهارت های اولیه کامپیوتر برای رزومه

هنگامی که رزومه خود را می نویسید، مهم است که مهارت های رایانه ای خود را به دلیل مربوط به نقشی که برای آن درخواست می کنید برجسته کنید. به آگهی استخدام مراجعه کنید و مرتبط ترین مهارت های کامپیوتری را برای این موقعیت انتخاب کنید و آن ها را در رزومه خود بگنجانید. می توانید آنها را به عنوان جزئیات تجربه کاری گذشته خود در بخش تجربه خود ذکر کنید یا آنها را در بخش مهارت های جداگانه در انتهای رزومه خود قرار دهید.

مهارت های اولیه کامپیوتر برای یک نامه حمایتی

نامه پوششی شما فرصتی عالی برای گسترش مهارت هایی است که در رزومه خود ذکر کرده اید. برای مثال، می‌توانید جزئیاتی را توضیح دهید که چگونه مهارت‌های رایانه‌ای‌تان به شما کمک می‌کند وظایف شغلی خاصی را انجام دهید و به طور کلی شما را به یک کارمند بهتر تبدیل کرده است. در نهایت، شما می خواهید به مدیر استخدام نشان دهید که مهارت های کامپیوتری شما در موقعیت های قبلی چقدر کمک کرده است.

مهارت های اولیه کامپیوتر برای مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی فرصتی عالی برای توضیح جزئیات مهارت های خود است. به عنوان مثال، اگر یک مدیر استخدام در مورد سطح راحتی شما با مایکروسافت اکسل سؤال کند، می توانید زمان هایی را که از عملکردهای مختلف مانند VLOOKUP یا ماکروهای ایجاد شده استفاده کرده اید توضیح دهید. نشان دادن تجربه خود در برخی از مهارت های اساسی کامپیوتر می تواند به کارفرمایان ایده روشنی از مهارت شما بدهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا