زبان خارجی

چگونه یک زبان جدید را سریع یاد بگیریم: 2نکته که در واقع کار می کنند

من هفت سال در مدرسه اسپانیایی خواندم، اما تنها چیزی که به یاد دارم hola (سلام) و adios (خداحافظ) است.

آشنا بنظر رسیدن؟

یادگیری یک زبان جدید یکی از غنی ترین و با ارزش ترین مهارت هایی است که می توانیم در طول زندگی به دست آوریم، اما چرا اینقدر دشوار است؟ اگر در مدرسه زبان خوانده اید، چرا هنوز نمی توانید یک مکالمه ابتدایی را انجام دهید؟

شما نمی خواهید هفت سال دیگر را صرف یادگیری مجدد زبان به روش اشتباه کنید، بنابراین در اینجا 9 راه برای یادگیری سریع یک زبان وجود دارد!

چگونه یک زبان جدید را سریع یاد بگیریم: 9 نکته که در واقع کار می کنند

1. خود را در موقعیتی قرار دهید که رشد اجتناب ناپذیر است

اگر به خودتان امکان استفاده از مهارت های زبانی خود را بدهید، به احتمال زیاد از آنها استفاده نمی کنید. مغز ما به طور غریزی تصمیمی را انتخاب می کند که ساده است و نیاز به تفکر کمتری دارد.

مانند کسب هر مهارت جدید، یادگیری یک زبان جدید نیاز به اراده قوی دارد. شما باید آگاهانه خود را در خارج از منطقه راحتی خود قفل کنید و اجازه ندهید که برای مدتی در داخل آن عقب نشینی کنید. این یک تصمیم آسان نیست، و ممکن است نیاز به تفکر خلاقانه داشته باشد، اما نتایج ارزش تلاش را دارد.

تا جایی که می توانید از زبان مقصد خود استفاده کنید

بسیاری از مردم می گویند بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید زندگی در کشور است – این درست نیست! اغلب اوقات، وقتی در آن کشور هستید، بومیان می خواهند مهارت های انگلیسی خود را با دیدن شما تمرین کنند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن زبان انگلیسی مهارتی مطلوب و پرسود است، بنابراین اکثر کشورهای خارجی، به خصوص در شهرهای بزرگتر، جمعیتی انگلیسی زبان خواهند داشت. در این شرایط، رشد اجتناب ناپذیر نیست؛ هنوز اختیاری است

اما آیا واقعا ممکن است خود را در شرایطی نگه داریم که چاره ای جز استفاده از مهارت های زبانی خود نداشته باشیم؟ آره!

وقتی به چین نقل مکان کردم، در مدرسه ای در بخش کمتر صنعتی شنژن کار کردم. اگرچه این شهر بیش از 12 میلیون نفر بود، اما به ندرت می‌توان چینی‌هایی را یافت که به زبان انگلیسی مسلط باشند. بیشتر اوقات، من تنها خارجی بودم که در شعاع پنج مایلی معین بود.

این در ابتدا بسیار ناامید کننده بود، اما من را مجبور کرد که شروع به یادگیری زبان کنم. اگر می خواستم در رستورانی غذا سفارش دهم یا مسیرم را در شهر پیدا کنم، باید با مردم محلی ارتباط برقرار می کردم. در عرض چند هفته، ده‌ها عبارت مفید و جدید به دست آوردم که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا در غیر این صورت یاد بگیرم.

زبان را برای خود به خانه بیاورید

خارج از کشور زندگی نمی کنید؟ مشکلی نیست! هنوز راه های زیادی برای اجتناب ناپذیر کردن یادگیری وجود دارد. برخی از این موارد ممکن است شامل تغییر تلفن همراه یا رسانه های اجتماعی به زبانی باشد که در حال مطالعه آن هستید، متعهد شدن به یک گروه زبانی یا پیدا کردن یک شریک مکالمه. حتی می‌توانید با چسباندن فهرستی از کلمات جدید به دیوارهای حمام و آشپزخانه، نشانه‌های بصری را امتحان کنید.

نحوه یادگیری سریع یک زبان جدید همچنین ممکن است بخواهید دوره ویدیویی Olly Richard’s Language Learning Foundations را بررسی کنید، که به حل مشکل تعهد کمک می کند تا شما را از طریق نگرانی های فوری یادگیری زبان به سمت روانی راهنمایی کنید. این برای هر زبانی قابل اجرا است، اما راهنمایی‌های خاصی از جمله «تکلیف خانه» را دریافت خواهید کرد تا شما را سرپا نگه دارد.

با وادار کردن خود به چنین موقعیت هایی که باید از زبان مقصد خود استفاده کنید، تضمین می شود که سریع تر یاد بگیرید.

نقطه اشباع خود را از طریق غوطه وری پیدا کنید

یک روش عالی برای پیشرفت سریع غوطه وری فشرده است. و بله، هر کجا که هستید می توانید به این هدف برسید!

نکته کلیدی این است که یک بیت از زبان مقصد ساده نکنید. هر بخش از زندگی خود را بخشی از برنامه زبان خود قرار دهید. این بدان معناست که باید به اخبار و موسیقی به زبان گوش دهید، فقط به زبان صحبت کنید—فقط هر گزینه را فقط به زبان مقصد در دسترس قرار دهید!

دوره ای از مطالعه بی وقفه و زبان زیادی ایجاد کنید که احساس می کنید غوطه ور شدن در محل است. و زمانی که فکر می کنید نمی توانید یک ذره دیگر زبان را تحمل کنید؟ این زمان برای تشدید مطالعه است.

مغز خود را وادار کنید تا شروع به تفکر و پاسخ به زبان مقصد کند.

هر دقیقه از روز را برای مطالعه زبان در نظر بگیرید، و این شامل ساعات شبانه شما نیز می شود. من تعدادی زبان آموز را می شناسم که به تکنیک گوش دادن به زبان ها در هنگام خواب پایبند هستند. موسیقی پخش کنید، برخی از درس ها را روشن کنید یا اجازه دهید فیلم های خارجی زبان هنگام استراحت پخش شوند.

2. ارزش تسلط بر دقت

راه دیگر برای یادگیری با سرعت بیشتر، ارزش دادن به تسلط بر دقت است، که یکی از دشوارترین و در عین حال قدرتمندترین مفاهیم برای درک است. ابتدا، بیایید منظور من از “تسلط” و “دقت” را روشن کنیم.

تسلط، توانایی بیان آسان و بیان خود است. این به معنای استفاده هموار از زبان در زمان واقعی است.

از سوی دیگر دقت، توانایی درست و دقیق بودن است. یعنی برقراری ارتباط بدون هیچ گونه خطای گرامری، واژگانی، آهنگی و غیره.

بله، این دو موجودیت مجزا هستند. شما می توانید بدون داشتن دقت 100% به یک زبان مسلط باشید. از طرف دیگر، می توانید دقت زبان را داشته باشید در حالی که هنوز به هیچ وجه مسلط نیستید. هدف نهایی هنگام یادگیری یک زبان جدید، استفاده روان و نه دقیق از آن است.

این بدان معنی است که ما باید اهمیت دقت را فراموش کنیم. بله، ممکن است هنگام استفاده از زبان جدیدتان اشتباهاتی داشته باشید، و این اشکالی ندارد. به مواقعی فکر کنید که قوانین زبان مادری خود را به درستی رعایت نکرده اید، اما هنوز توسط دیگران کاملاً درک شده اید. بیشتر از چیزی که ما تصور می کنیم اتفاق می افتد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا