زبان خارجی

استعداد در مقایسه با تلاش زیاد در یادگیری زبان

چند بار شنیده اید یا حتی خودتان گفته اید که برای موفقیت در یادگیری زبان نیاز به استعداد دارید؟ احتمالاً با کودکان و بزرگسالانی برخورد کرده اید که به نظر می رسد همه چیز را درک کرده اند. آنها به سادگی سر کلاس حاضر می شوند و بدون هیچ مشکلی شروع به صحبت به زبان جدید می کنند. ممکن است سریع قضاوت کنید که آنها با استعداد هستند، اما مراقب باشید. در واقع بیشتر محتمل است که آنها صرفاً در یادگیری زبان با آن سخت کار می کنند. هر کسی اگر تلاش کند می تواند یک زبان یاد بگیرد.

ارزش کار سخت در یادگیری زبان

برای یادگیری هر چیزی، باید زمان و تلاش خود را صرف آن کنید. سخت کوشی، فداکاری، و تمرین منظم می تواند کمک کند که هر کسی از هیچ کس در طول زمان به یک حرفه ای تبدیل شود. مجری، ورزشکار، حتی چند زبان، مهم نیست، سخت کوشی اغلب نتیجه می دهد.

به بیان ساده، گاهی اوقات به سرعت یادگیری شما بستگی دارد. این چیزی است که احتمالاً در مدارس آشکارتر است. کلاس‌های درس شامل تعداد زیادی از کودکان با قابلیت‌ها، پیشینه‌ها و علایق متفاوت است که یک معلم آن‌ها را در درس‌هایشان راهنمایی می‌کند. کسانی که به سرعت یاد می گیرند اغلب از آنها تعریف و تمجید می شود. این به نوبه خود، اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و انگیزه لازم برای تلاش بیشتر، انجام کارهای بیشتر و بیشتر شدن را برای آنها فراهم می کند. این بر این افسانه تأکید کرد که آنها استعداد یادگیری زبان دارند.

سپس کسانی هستند که برای یادگیری تلاش می کنند. این بچه ها معمولاً از این واقعیت آگاه هستند. بلکه آن را نوعی نقص می دانند. و این می تواند بر عزت نفس آنها تأثیر بگذارد و باعث شود وقتی به موانع برسند راحت تر تسلیم شوند. با شکست کافی، به خود می آموزند که در طول زمان نمی توانند یاد بگیرند. و مشکل همینه

فقط به این دلیل که کاری دشوار است، به این معنی نیست که انجام آن غیرممکن است، به خصوص با یادگیری زبان. اگر متوجه شدید که در حال مبارزه هستید، اجازه ندهید این بهانه ای باشد که شما را به تسلیم شدن سوق دهد. در عوض، از آن به عنوان انگیزه برای کمک به بهتر شدن خود استفاده کنید و شاید روشی که برای یادگیری زبان و روش‌هایی که استفاده می‌کنید تغییر دهید.

اهمیت معلمان زبان خارجی

به غیر از توانایی انتقال دانش، این وظیفه معلمان است که در کنار دانش آموزان خود باشند و در هنگام برخورد با موانع مختلف در برنامه درسی به آنها الهام بخشند. این امر به ویژه برای یادگیرندگان جوان‌تر مهم است، زیرا رشد عزت نفس برای آنها در آن سن به اندازه کسب مهارت‌های مختلف، اگر نه بیشتر، مهم است.

به همین دلیل است که والدینی که می خواهند فرزندانشان زبان جدیدی یاد بگیرند یا حتی یاد بگیرند باید در انتخاب مدارس دقت کنند. خوشبختانه، مدارس نیز از این موضوع آگاه هستند، به همین دلیل است که فرستادن یک کودک به مکانی مانند مرکز آموزش انگلیسی برجسته Monkey Tree می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. تکنیک ها و روش هایی که آنها استفاده می کنند بر الهام بخشیدن به کودکان متمرکز است. هدف آنها این است که به آنها کمک کنند تا به راحتی دایره لغات خود را بسازند. آنها همچنین برای کمک به درک بهتر با استفاده از مواد غوطه ور و جذاب کار می کنند.

داشتن معلمان دلسوز اهمیت دارد، و این اغلب با وضعیت فعلی آموزش یادگیری زبان دشوار است. معلمانی که به هر کودک توجه یکسانی دارند، دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا خود را ابراز کنند و خلاقیت دانش‌آموزان خود را برای آموزش بهتر به آنها پرورش داده و رشد می‌دهند. وقتی معلم پیگیر و توانا باشد، چیزهای بیشتری برای ارائه به دانش آموزان خود خواهد داشت. آنها همچنین می توانند فرآیند یادگیری را بسیار دلپذیرتر کنند و همه دانش آموزان خود را به ادامه کار سخت ترغیب کنند.

آیا هوش زبانی مانند استعداد یادگیری زبان است؟

وقتی مردم می گویند که فردی استعداد یادگیری زبان دارد، اغلب به این معنی است که آن شخص باهوش است. تا حدودی این ممکن است درست باشد. و هنگامی که صحبت از یادگیری زبان می شود، مطمئناً باید در نظر بگیرید که آیا هوش زبانی دارید یا نه.

داشتن هوش زبانی از جمله به این معنی است که شما با کلمات راه دارید. یعنی دایره لغات شما گسترده است. همچنین به این معنی است که شما نحوه عملکرد یک زبان را درک می کنید، بنابراین می توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

آیا هوش زبانی یادگیری زبان ها را آسان تر می کند؟

با هوش زبانی، قواعد اساسی یک زبان را درک می کنید. این قوانین برای شما منطقی است. و این احتمال وجود دارد که قوانین زبان های خارجی را نیز منطقی بیابید. این می تواند باعث شود که زبان های دیگر را سریعتر و با تلاش کمتر یاد بگیرید. همچنین منطقی است که افرادی که دارای نوعی پیش زمینه موسیقی هستند، در لهجه ها و ریتم جملات مشکل کمتری نسبت به افراد بدون آن دارند.

با این حال، هدایا فقط می توانند شما را تا این حد پیش ببرند. داشتن توانایی نواختن ساز یا آواز خواندن، شما را به یک نوازنده تبدیل نمی کند. و داشتن هوش زبانی شما را چند زبانی نمی کند. مطمئناً، هنگام یادگیری زبان می تواند مفید باشد، اما به این معنی نیست که موفقیت تضمین شده ای خواهید داشت. برای دستیابی سریع به اهداف خود برای رسیدن به تسلط، همچنان به کار سختی نیاز دارید.

بنابراین، دفعه بعد که به خود می گویید نمی توانید زبانی را یاد بگیرید زیرا استعداد آن را ندارید، دوباره فکر کنید. به یاد داشته باشید: شما قبلاً یک زبان را یاد گرفته اید. هدف این است که به تلاش ادامه دهید، حتی زمانی که به نظر می رسد همه چیز برای کنترل کردن بسیار دشوار است. پشتکار، سخت کوشی و اراده باعث می شود که یادگیری زبان خارجی اتفاق بیفتد. به خود بگویید که می توانید آن را انجام دهید و در نهایت خواهید توانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا