زبان خارجی

بزرگترین مزایای دوزبانگی

مزایای اجتماعی یادگیری زبان

اگر محدود به صحبت کردن فقط به یک زبان هستید، به اشتراک گذاشتن افکار خود با کسی که به همان زبان صحبت نمی کند دشوار است. یادگیری یک زبان جدید شما را به درک روش های جدید تفکر نزدیک می کند و دنیای کاملی از دوستی های نزدیک و حتی روابط عاشقانه را باز می کند.

فرصت های اجتماعی و فرهنگی بیشتری را باز خواهید کرد

زبان به شما این امکان را می دهد که افکار خود را به دیگران بیان کنید، اما اگر کلماتی برای بیان آنچه فکر و احساس می کنید وجود نداشته باشد چه؟ درک زبان دوم به شما امکان می دهد چیزی را بیان کنید که ممکن است فقط با یک زبان قادر به بیان آن نباشید.

از آنجایی که زبان با فرهنگ پیوند دارد، متوجه خواهید شد که با صحبت کردن به بیش از یک زبان، درک بهتری از فرهنگ های دیگر دارید و از آنها قدردانی می کنید. این به شما این امکان را می دهد که پیوندهای قوی تری با افراد با پیشینه های فرهنگی دیگر برقرار کنید.

نلسون ماندلا زمانی گفت: «اگر با مردی به زبانی صحبت کنید که او می‌فهمد، این به ذهنش می‌رسد. اگر به زبانش با او صحبت کنید، این به قلبش می‌رود.» برقراری ارتباط به زبان مادری یک فرد نه تنها راهی عالی برای نشان دادن احترام است، بلکه به شما کمک می کند تا یک ارتباط شخصی عمیق تر ایجاد کنید که فراتر از درک شدن است. همچنین مردم را راحت می کند و آنها احساس راحتی بیشتری با شما خواهند داشت.

زمانی که سفر می کنید زمان بسیار آسان تری خواهید داشت

اگر اغلب سفر می کنید، دانستن چندین زبان خارجی مطمئناً مفید است. علاوه بر توانایی خواندن و درک علائم، نقشه ها و منوها، می توانید با مردم محلی به زبان مادری خود نیز ارتباط برقرار کنید، که باعث ایجاد دوستی های جدید بسیار آسان تر می شود. ناگفته نماند، چالش پیمایش در یک کشور جدید و غلبه بر موانع زبانی آن بسیار ارزشمند است. تصور کنید که چگونه می توانید از نقطه A به B در یک کشور جدید، بدون نیاز به استفاده از Google Translate، بروید—این کار کوچکی نیست!

صحبت کردن به زبان محلی همچنین می تواند به شما کمک کند تا در طول سفر تجربه معتبرتری داشته باشید، زیرا اگر خارج از یک شهر بزرگ هستید، مجبور نیستید فقط به زبان انگلیسی خود تکیه کنید. همچنین اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاه‌تری مسلط شوید، این یک راه فوق‌العاده برای بهبود سریع گفتارتان است.

نسبت به سایر روش‌های دیدن دنیا همدل‌تر می‌شوید

مطالعات نشان داده است که کودکانی که در معرض زبان های دیگر قرار می گیرند به احتمال زیاد همدلی و ارتباط بهتری دارند. هنگام برقراری ارتباط با دیگران، برای تعیین منظور مردم به جای آنچه می گویند، بر همدلی تکیه می کنیم.

در یک مطالعه خاص، گروهی از کودکان 4 تا 6 ساله با پیشینه‌های زبانی مختلف با موقعیتی مواجه شدند که در آن باید دیدگاه شخص دیگری را برای درک معنی در نظر می‌گرفتند. به بچه‌ها سه ماشین اسباب‌بازی داده شد – کوچک، متوسط ​​و بزرگ، اما در موقعیتی قرار داشتند که می‌توانستند ببینند که بزرگسال کوچک‌ترین ماشین را نمی‌بیند. سپس بزرگسال از کودک می خواهد که کوچکترین ماشین را جابجا کند. از آنجایی که بزرگسال فقط می‌تواند ماشین‌های متوسط ​​و بزرگ را ببیند، کودک ممکن است تصور کند که منظورش ماشین «متوسط» است.

کودکان دو زبانه به طور متوسط ​​در انجام این کار بهتر از کودکان تک زبانه بودند. به این دلیل که تفسیر کلمات یک نفر فقط به محتوای آن متکی نیست، بلکه در زمینه آن نیز متکی است. کودکان در محیط‌های چندزبانه با چالش‌های مشابهی در هنگام جستجو در زمینه و دیدگاه دیگران مواجه می‌شوند.

بر اساس این مطالعه، «معرض اولیه زبان برای ایجاد یک سیستم زبان رسمی ضروری است، اما ممکن است برای برقراری ارتباط مؤثر کافی نباشد. برای درک مقصود گوینده، باید دیدگاه گوینده را در نظر گرفت.

فواید دوزبانگی بر مغز

مزایای شناختی یادگیری زبان دوم به طور گسترده مورد تحقیق و مستندسازی قرار گرفته است. چیزی که بسیاری از مردم ممکن است متوجه نباشند این است که یادگیری یک زبان جدید می تواند مسیرهای عصبی را تقویت کند و عملکرد مغز شما را در سایر زمینه ها افزایش دهد. تحقیقات اخیر نشان داده است که سخنرانان دوزبانه در توانایی هایی مانند ویرایش اطلاعات نامربوط و تمرکز بر اطلاعات مهم می توانند از تک زبانه ها بهتر عمل کنند. این مهارت‌ها باعث می‌شود دوزبانه‌ها در اولویت‌بندی و انجام چند کار بهتر عمل کنند.

آزمایش‌ها با سخنرانان دوزبانه مسن‌تر نشان می‌دهد که افزایش مهارت‌های ذهنی دوزبانگی ممکن است از آنها در برابر بیماری‌هایی مانند آلزایمر و زوال عقل محافظت کند. حتی افراد دو زبانه که علائم فیزیکی پیشرونده آلزایمر را نشان می‌دهند، از نظر رفتاری بهتر عمل می‌کنند، حتی اگر اسکن‌های آنها نشان دهد که علائم آنها باید بسیار بدتر باشد. این نشان می دهد که دوزبانه بودن ممکن است به ایجاد شبکه های مغزی جایگزین برای جبران آنهایی که در طول پیری آسیب می بینند کمک کند.

در پایان روز، تسلط بر یک زبان جدید می تواند درس های مهم زندگی را به شما بیاموزد، از جمله اینکه چگونه اشتباهات را به عنوان بخشی از تجربه یادگیری بپذیرید و اینکه همیشه تلاش کنید تا اینکه هرگز رضایت غلبه بر چالش را تجربه نکنید.

به هر حال، زبان و درک فرهنگی کلیدهای ارتباط شخصی و حرفه ای و بهبود خود به عنوان یک شهروند جهانی در جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا