متفرقه

نکات و ترفندهایی برای گوشی هوشمند جدید

خاموش کردن تمامی صداها و لرزش ها

تلفن‌های جدید دوست دارند با هر لمس وزوز کنند، کلیک کنند و بوق بزنند. بنا به دلایلی، سازندگان فکر می‌کنند که شما می‌خواهید دائماً بدانید که آن را لمس کرده‌اید و همه این موارد می‌توانند آزاردهنده باشند و حتی می‌توانند سرعت گوشی را کاهش دهند.

زمانی که برخی از اصول اولیه را مرتب کردید، آن اعلان ها و لرزش های ناخواسته را رام کنید، در طولانی مدت از ما تشکر خواهید کرد.

در یک گوشی اندرویدی استاندارد (Pixel، Nokia، Moto)به تنظیمات ، صدا ، لرزش بروید. در اینجا شما قادر به خاموش کردن قفل صفحه نمایش، لمس صداها و لرزش بر روی ضربه خواهید بود.

اگر می‌خواهید لرزش‌های صفحه‌کلید را ویرایش کنید، به تنظیمات > سیستم > زبان‌ها و ورودی > صفحه‌کلید روی صفحه بروید، سپس صفحه‌کلید خود را انتخاب کنید و به تنظیمات برگزیده بروید و می‌توانید مواردی مانند لرزش با فشار کلید را خاموش کنید.

متاسفانه تولیدکنندگانی که پوسته مخصوص به خود را می سازند، مانند نسخه های مختلف اندروید، این موارد را جابجا کرده و محل این تنظیمات را تغییر می دهند؛ اما با ورود به بخش صداها، دنیایی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد.

بهترین صفحه کلید اندروید را انتخاب کنید

اگر تلفنی از سازنده‌ای مانند اوپو، شیائومی، پوکو، سامسونگ یا بسیاری دیگر دارید، ممکن است متوجه شوید که صفحه‌کلید خوبی دارید. در اندروید می‌توانید از هر صفحه‌کلیدی که می‌خواهید استفاده کنید و در Google Play بارهای زیادی وجود دارد.

با این حال، اگر فقط سرعت و سادگی می خواهید، متوجه خواهید شد که Gboard – صفحه کلید گوگل – در واقع یکی از بهترین هاست. این کیبورد استوک برای اندروید است، بنابراین در بسیاری از دستگاه ها وجود دارد.

تغییر صفحه کلید بسیار ساده است. در بیشتر موارد، هنگامی که یک صفحه کلید جدید دانلود کردید، فقط روی «باز» در Google Play کلیک کنید یا روی اعلان ضربه بزنید و وارد تنظیمات می‌شوید.

برنامه های بیهوده را حذف کنید

برخی از تولیدکنندگان برنامه هایی را در گوشی شما قرار می دهند که شما نمی خواهید یا به آن ها نیاز ندارید. برخی از آن ها بازی های از پیش نصب شده، برخی سرویس ها یا چیزهای دیگری هستند که این شرکت با آن ها موافقت کرده است چه بخواهید و چه نخواهید. و برخی از آن ها جایی خواهند بود که شرکت سازنده فکر می کند نسخه یک برنامه بهتر از یک برنامه اندروید استوک است. در اغلب موارد، این نرم افزارهای ناخواسته هستند.

اغلب می‌توانید این برنامه‌ها را در حین راه‌اندازی حذف کنید – یا از نصب آنها انصراف دهید. در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید با فشار طولانی روی نماد برنامه در کشوی برنامه و انتخاب حذف نصب، آنها را به صورت دستی حذف کنید. برخی از آنها را نمی توان حذف نصب کرد، در این صورت ممکن است بخواهید یک پوشه برای برنامه های ناخواسته ایجاد کنید و همه آنها را به آنجا منتقل کنید تا همیشه به آنها نگاه نکنید.

گوگل نسخه مخصوص به خود از اپلیکیشن های Phone و Messages را ارائه می کند که ممکن است بخواهید آن ها را به جای اپلیکیشن های ارائه شده توسط سازنده نصب کنید. زمانی که آن ها را باز می کنید، از شما خواسته می شود که آن ها را پیش فرض خود قرار دهید. برنامه های بیهوده باعث اشغال شدن حافظه و کاهش عملکرد رم می شود. هر چند وقت یکبار خالی کردن رم گوشی را انجام دهید. خالی کردن رم گوشی عملکرد کلی گوشی را بالا می برد و پردازش کارها در آن بسیار سریع تر انجام می شود.

بهترین مرورگر اندروید کدام است؟

مرورگرهای زیادی برای اندروید موجود است که هر کدام طیف وسیعی از گزینه ها را ارائه می دهند. مرورگر استوک کروم است و بهترین مرورگر اندروید برای بسیاری از افراد است، زیرا با Chrome روی دسکتاپ همگام‌سازی می‌شود و دسترسی آسان به تاریخچه Google شما را برای تجربه‌ای یکپارچه فراهم می‌کند.

با این حال، هنگامی که به یک دستگاه جدید نگاه می کنید، ممکن است متوجه شوید که مرورگر دیگری دارید، احتمالا مرورگری که توسط سازنده دستگاه سرهم بندی شده است. اگر بیش از یک مرورگر نصب کرده باشید، گوشی از شما می پرسد که کدام یک را تا زمان انتخاب پیش فرض باز کنید. اغلب فقط باید روی پیامی که ظاهر می شود ضربه بزنید و کارتان تمام است.

سریعتر به تنظیمات خود برسید

با کشیدن انگشت به سمت پایین نوار اعلان ها، به میانبرهایی برای جابجایی های سخت افزاری مختلف دسترسی خواهید داشت. اینجاست که می‌توانید چیزهایی مانند بلوتوث یا وای‌فای را سریع و آسان خاموش کنید. بسیاری از تولیدکنندگان این بخش را ویرایش می‌کنند، بنابراین دستگاه‌های سامسونگ، شیائومی، اوپو و پیکسل همگی متفاوت به نظر می‌رسند، اما همه به یک شکل کار می‌کنند.

با دو انگشت به سمت پایین سوایپ کنید و یک راست به سمت آن سوایپ کنید، یا دو بار به سمت پایین سوایپ کنید تا همه چیز باز شود. نکته مهم در اینجا این است که تنظیمات سریع را به مدت طولانی فشار دهید و به منوی کامل آن قسمت بروید؛ برای مثال اگر Wi-Fi برای شما مشکل ایجاد کرد، کافی است روی آیکون تنظیمات سریع کلیک کنید و به منوی کامل Wi-Fi بروید.

اگر می‌خواهید به منوی تنظیمات کامل بروید، به جای اینکه بخواهید گزینه را در سینی برنامه‌ها پیدا کنید، هنگام کشیدن انگشت به پایین، روی چرخ دنده در قسمت اعلان‌ها ضربه بزنید.

داده ها کار نمی کنند؟

تلفن های هوشمند حیوانات پیچیده ای هستند و گاهی اوقات همه چیز از کار نمی افتد. نوارها می گویند که شما دریافت کامل دارید، اما هیچ چیز حرکت نمی کند، نمی توانید آن سایت را بارگیری کنید یا آن توییت را برای ارسال کنید.

سعی کنید گوشی را به حالت Aeroplane/Airplane ببرید و دوباره به حالت قبل بازگردید. این کار اتصال شما را قطع می کند و دوباره آن را برقرار می کند و خوشبختانه همه چیز دوباره شروع به حرکت می کند. شما می توانید از طریق شبکه تنظیمات سریعی که در بالا ذکر شد به حالت Aeroplane برسید.

ویژگی های جدید اندروید

  • دستیار صوتی پیشرفته
  • امکان رصد اپلیکیشن های بک گراند
  • دسترسی مجزای منابع اپلیکیشن ها
  • تغییر مجزای زبان اپلیکیشن ها
  • تغییر مجزای زبان اپلیکیشن ها

در انتها اپلیکیشن بازی برای کودک را از منابع مجاز دانلود و تهیه کنید. برخی اپلیکیشن های بازی برای کودک دارای بدافزار و ویروس هستند که به گوشی شما آسیب می رسانند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا