متفرقه

ایجاد عادت تغذیه سالم در کودکان

چه یک کودک نوپا یا یک نوجوان داشته باشید، در اینجا پنج مورد از بهترین استراتژی ها برای بهبود تغذیه و تشویق عادات غذایی هوشمند را توضیح می دهیم:

  • وعده های غذایی خانوادگی منظم داشته باشید.
  • انواع غذاها و تنقلات سالم را سرو کنید.
  • با تغذیه سالم خود الگو باشید.
  • از جنگ بر سر غذا اجتناب کنید.
  • بچه ها را در این فرآیند مشارکت دهید.

مطمئناً، خوب غذا خوردن می‌تواند سخت باشد – برنامه‌های خانوادگی شلوغ است و غذای راحت به راحتی در دسترس است. اما نکات ما می تواند کمک کند تا هر پنج استراتژی بخشی از خانه شلوغ شما باشد. خشکی پوست در کودکان را با تغذیه سالم درمان و حتی پیشگیری کنید.

وعده های غذایی خانوادگی

وعده های غذایی خانوادگی یک مراسم آرامش بخش برای والدین و فرزندان است. کودکان از قابل پیش بینی بودن وعده های غذایی خانواده خوششان می آید و والدین این فرصت را پیدا می کنند که با بچه هایشان همگام شوند. کودکانی که در وعده های غذایی منظم خانوادگی شرکت می کنند نیز عبارتند از:

  • احتمال مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات بیشتر است
  • کمتر به خوردن غذاهای ناسالم می پردازند
  • احتمال کمتری برای سیگار کشیدن، استفاده از ماری جوانا یا نوشیدن الکل وجود دارد
  • همچنین، وعده های غذایی خانوادگی فرصتی برای والدین است تا کودکان را با غذاهای جدید آشنا کنند و الگوهایی برای تغذیه سالم باشند.

نوجوانان ممکن است در چشم انداز یک وعده غذایی خانوادگی دماغ خود را بالا بروند – جای تعجب نیست زیرا آنها مشغول هستند و می خواهند مستقل تر باشند. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که نوجوانان همچنان خواستار مشاوره و راهنمایی والدین خود هستند، بنابراین از زمان صرف غذا به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط مجدد استفاده کنید. تقویت خلاقیت دانش اموز

ممکن است این نکات را نیز امتحان کنید:

  • اجازه دهید بچه ها یک دوست را به شام ​​دعوت کنند.
  • کودک خود را در برنامه ریزی و آماده سازی غذا مشارکت دهید.
  • زمان صرف غذا را آرام و دوستانه نگه دارید – بدون سخنرانی یا بحث.

چه چیزی به عنوان یک وعده غذایی خانوادگی محسوب می شود؟ هر زمان که شما و خانواده تان با هم غذا می خورید – چه غذای بیرون بری یا یک غذای خانگی با تمام تزئینات. برای غذاهای مغذی و زمانی که همه بتوانند آنجا باشند تلاش کنید. این ممکن است به معنای خوردن شام کمی دیرتر برای پذیرایی از نوجوانی باشد که در تمرین ورزشی است. همچنین می‌تواند به معنای اختصاص زمانی در آخر هفته‌ها باشد، زمانی که ممکن است راحت‌تر گرد هم آیید، مثلاً برای صبحانه یکشنبه.

غذاهای سالم را ذخیره کنید

بچه ها، به خصوص کوچکترها، بیشتر از آنچه در خانه موجود است، می خورند. به همین دلیل مهم است که خطوط عرضه را کنترل کنید – غذاهایی که برای وعده های غذایی سرو می کنید و برای میان وعده ها در دسترس هستند.

این دستورالعمل های اساسی را دنبال کنید:

  • میوه ها و سبزیجات را در برنامه روزانه خود قرار دهید و هدف آن حداقل پنج وعده در روز باشد. حتما در هر وعده غذایی میوه یا سبزیجات سرو کنید.
  • با نگه داشتن میوه ها و سبزیجات در دسترس و آماده برای خوردن، انتخاب میان وعده های سالم را برای کودکان آسان کنید. سایر میان وعده های خوب شامل ماست کم چرب، کره بادام زمینی و کرفس، یا کراکر و پنیر سبوس دار است.
  • گوشت بدون چربی و سایر منابع خوب پروتئین مانند ماهی، تخم مرغ، لوبیا و آجیل را سرو کنید.
  • نان ها و غلات سبوس دار را انتخاب کنید تا بچه ها فیبر بیشتری دریافت کنند.
  • با پرهیز از غذاهای سرخ شده و انتخاب روش‌های پخت سالم‌تر مانند کبابی، کباب کردن، کباب کردن و بخارپز کردن، مصرف چربی را محدود کنید. محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید.
  • نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و نوشیدنی های با طعم میوه را محدود کنید. به جای آن آب و شیر کم چرب سرو کنید.

الگو باشید

بهترین راه برای تشویق شما به تغذیه سالم این است که خودتان خوب غذا بخورید. بچه‌ها از بزرگ‌سالانی که هر روز می‌بینند پیروی می‌کنند. با خوردن میوه ها و سبزیجات و زیاده روی نکردن در مواد مغذی کمتر، پیام درستی را ارسال خواهید کرد.

بر سر غذا دعوا نکنید

تبدیل شدن غذا به منبع درگیری آسان است. والدین خوش نیت ممکن است متوجه شوند که در حال چانه زنی یا رشوه دادن به بچه ها هستند تا آنها غذای سالمی را که جلوی آنهاست بخورند. یک استراتژی بهتر این است که به بچه ها کمی کنترل بدهید، اما نوع غذاهای موجود در خانه را نیز محدود کنید.

بچه ها باید تصمیم بگیرند که آیا گرسنه هستند، از غذاهای سرو شده چه می خورند و چه زمانی سیر می شوند. والدین کنترل می کنند که چه غذاهایی در دسترس فرزندانشان باشد، چه در زمان غذا و چه در بین وعده های غذایی. در اینجا چند دستورالعمل برای دنبال کردن وجود دارد:

یک برنامه قابل پیش بینی از وعده های غذایی و میان وعده ها ایجاد کنید. زمانی که والدین و بچه‌ها می‌دانند چه زمانی باید انتظار وعده غذایی یا میان‌وعده بعدی را داشته باشند، انتخاب نکردن غذا اشکالی ندارد.

بچه ها را مجبور نکنید بشقاب هایشان را تمیز کنند. انجام این کار به کودکان می آموزد که بر احساس سیری غلبه کنند.

بچه ها را درگیر کنید

بیشتر بچه ها از تصمیم گیری برای شام لذت می برند. با آنها در مورد انتخاب و برنامه ریزی یک وعده غذایی متعادل صحبت کنید. حتی ممکن است برخی بخواهند به خرید مواد اولیه و تهیه غذا کمک کنند. در فروشگاه، به بچه ها بیاموزید که برچسب های مواد غذایی را بررسی کنند تا بفهمند چه چیزی را باید جستجو کنند.

در آشپزخانه، وظایف مناسب سن را انتخاب کنید تا بچه ها بتوانند بدون آسیب دیدگی یا احساس خستگی، نقشی را ایفا کنند. و در پایان غذا، تمجید از سرآشپز را فراموش نکنید.

ناهار مدرسه می تواند درس یادگیری دیگری برای بچه ها باشد. مهمتر از آن، اگر بتوانید آنها را در مورد آنچه برای ناهار می خورند فکر کنند، ممکن است بتوانید به آنها در ایجاد تغییرات مثبت کمک کنید. در مورد اینکه چه نوع غذاهایی را برای ناهار میل می کنند یا به خواربار فروشی بروید تا با هم غذاهای سالم و قابل بسته بندی خرید کنید، فکر کنید.

دلیل مهم دیگری هم وجود دارد که چرا بچه ها باید درگیر شوند: این می تواند به آنها کمک کند تا خودشان تصمیمات خوبی در مورد غذاهایی که می خواهند بخورند، بگیرند. این بدان معنا نیست که آنها ناگهان به جای سیب زمینی سرخ کرده یک سالاد میل خواهند کرد، اما عادات غذایی که در حال حاضر به ایجاد آنها کمک می کنید می تواند منجر به انتخاب های سالم تری در طول عمر شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا