متفرقه

9 نکته که همه فراموش می کنند در گوشی هوشمند خود رعایت کنند

این نکات مفید را دنبال کنید تا از گوشی هوشمند خود لذت ببرید و در عین حال از حریم خصوصی خود نیز محافظت کنید. developer options چیست

آماردانان تعداد تلفن های همراه در جهان را حدود 5 میلیارد تخمین می زنند که نیمی از آنها را گوشی های هوشمند تشکیل می دهند. این 2.5 میلیارد گوشی هوشمند در حال استفاده است، که به این معنی است که یک سوم خوب از جمعیت جهان پیام کوتاه، فیس تایمینگ، ارسال و دریافت عکس و در غیر این صورت از تلفن های خود برای چیزی فراتر از صحبت کردن استفاده می کنند. حتی اگر دیر به مهمانی تلفن هوشمند آمدید، به احتمال زیاد اکنون هر روز از آن دستگاه تلفن همراه هوشمند استفاده می کنید و اطلاعات شخصی زیادی را جمع آوری می کنید. بنابراین، ممکن است فکر کنید، “چگونه تلفن هوشمند خود را ایمن و ایمن نگه دارم؟” adb چیست

فقط کافی است این 9 نکته را برای محافظت از تلفن همراه دنبال کنید و در راه رسیدن به بهترین شیوه های تلفن هوشمند هستید که از حریم خصوصی شما به روش های ایمن و عاقلانه محافظت می کند.

1. دستگاه خود را با یک رمز عبور قفل کنید

بدون این اولین لایه امنیتی، هر کسی که تلفن شما را برمی‌دارد می‌تواند به برنامه‌ها و داده‌های موجود در آن دسترسی داشته باشد. گذرواژه‌ای را تنظیم کنید که فقط خودتان آن را می‌شناسید، و قبل از استفاده از تلفن خود، روی آن ضربه بزنید. برای دستگاه‌هایی که این امکان را دارند، می‌توانید «شناسه لمسی» را نیز تنظیم کنید که گوشی را در پاسخ به اثر انگشت شما باز می‌کند یا «شناسه چهره» را تنظیم کنید که وقتی دوربین جلوی شما را می‌شناسد، قفل گوشی را باز می‌کند.

2. از لینک های مشکوک خودداری کنید

هر پیوندی که در ایمیل یا متن دریافت می کنید باید با چشم مشکوک به آن نگاه کنید. اگر فرستنده را نمی شناسید، حتی به کلیک روی پیوند فکر نکنید. اگر فرستنده را می شناسید، مطمئن شوید که قبل از کلیک کردن، آن را ارسال کرده است. حساب‌های ایمیل، متن و پیام نادرست که وانمود می‌کنند شخص یا نهادی هستند که شما می‌شناسید، یک ترفند مجرمانه سایبری رایج است و به عنوان فیشینگ شناخته می‌شود. طعمه را نگیرید

3. بلافاصله نرم افزار خود را به روز کنید

هر زمان که به روز رسانی برای دستگاه شما منتشر شد، فورا آن را دانلود و نصب کنید. این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل رفع‌های امنیتی، وصله‌های آسیب‌پذیری و سایر تعمیرات ضروری هستند.

4. از رمزهای عبور منحصر به فرد برای هر حساب آنلاین استفاده کنید

از استفاده مجدد از هرگونه رمز عبور خودداری کنید. هنگامی که مجرمان سایبری رمز عبور کاربر را در دست می گیرند، آن رمز عبور را برای هر یک از حساب های کاربر امتحان می کنند. این نوع کلید اسکلت را به آنها ندهید. بهترین روش استفاده از یک مدیر رمز عبور برای ایجاد رمزهای عبور منحصر به فرد و سخت برای شکستن است. مزیت مدیریت رمز عبور این است که تمام رمزهای عبور شما را برای شما به خاطر می آورد. گزینه دیگر استفاده از جملات به یاد ماندنی یا “عبارات عبور” است که می توانید به خاطر بسپارید. اگر می خواهید آنها را یادداشت کنید، این کار را انجام دهید، اما آنها را دور از رایانه خود ذخیره کنید.

5. از VPN در شبکه های Wi-Fi باز استفاده کنید

اجتناب از استفاده از وای فای باز دشوار است – شما مشغول هستید، بیرون از خانه هستید و باید تراکنش های آنلاین انجام دهید. در اینجا یک سناریوی رایج وجود دارد: اتفاقاً در یک کافی شاپ هستید و بنابراین تلفن خود را به شبکه Wi-Fi محافظت نشده آنها وصل می کنید و خرید خود را انجام می دهید یا یک تراکنش بانکی با تلفن همراه خود انجام می دهید. ما همه آنجا بوده ایم. بنابراین، اگر در شرایطی مانند این باید از Wi-Fi باز استفاده کنید، یک برنامه VPN برای دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنید. این شما را به صورت آنلاین ناشناس می‌کند، بنابراین می‌توانید از Wi-Fi باز و با خیال راحت از چشم مجرمان سایبری پنهان استفاده کنید.

6. برنامه ها را از اپ استورهای معتبر دانلود کنید

فقط از فروشگاه های برنامه رسمی استفاده کنید – اگر آیفون یا آیپد دارید اپل اپ استور و اگر دستگاه اندرویدی دارید فروشگاه Google Play. ایجاد برنامه های مخرب جعلی و قرار دادن آنها در سایت های شخص ثالث برای توسعه دهندگان بدافزار بسیار رایج است، به این امید که کسی به اندازه کافی ساده لوح باشد که آنها را دانلود کند. اپ استورهای رسمی فرآیند بررسی دقیق تری دارند.

7. از اطلاعات خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید

اگر به طور مداوم از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، از سردرد زیادی نجات خواهید یافت. به این ترتیب، اگر زمانی گم یا دزدیده شد، شما همچنان همه برنامه‌ها، داده‌ها و حساب‌ها را در نسخه پشتیبان خود به‌روز دارید.

8. پاک کردن از راه دور گوشی خود را فعال کنید.

به عنوان تمدید آرامش از آخرین مرحله، اگر گوشی شما گم یا دزدیده شد، می توانید تمام اطلاعات شخصی خود را از راه دور از حافظه آن پاک کنید. (و لازم نیست نگران از دست دادن آن داده باشید زیرا نسخه پشتیبان مفید خود را از نکته 7 در اختیار دارید.) می توانید درباره نحوه پاک کردن آیفون از راه دور و پاک کردن دستگاه Android خود از راه دور در صفحات وب مربوطه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

9. از یک برنامه امنیتی استفاده کنید

در نظر گرفتن تمام نکات بالا شما را به خوبی محافظت می کند و نصب برنامه امنیتی قوی بقیه راه را به محافظت کامل می رساند. نرم‌افزار امنیت سایبری بدون توقف در پس‌زمینه کار می‌کند و مطمئن می‌شود که هیچ برنامه یا فایل ناشناسی وارد دستگاه نمی‌شود. Avast یکی از بزرگترین موتورهای امنیتی در جهان را دارد که از شبکه جهانی صدها میلیون کاربر محافظت می کند. با نصب Avast Mobile Security برای iOS یا Avast Mobile Security برای Android از داده‌ها و آرامش خود محافظت کنید.

دلیلی وجود ندارد که از سرگرمی و راحتی گوشی های هوشمند لذت نبرید. هر فناوری جدید مستلزم درس جدیدی در ایمنی است. فقط این نکات را به خاطر بسپارید تا با اطمینان از هیجان جدیدترین ابزارهای امروزی لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا